Concediu in Skiathos!

Update : de anul acesta, poti ajunge si cu autocarul in Skiathos, mai ieftin!
Update 2012 : vezi si Unde sa mergi in Grecia in concediu in 2012

<b>Poze Skiathos concediu 2011-2012</b>

SKIATHOS – YOU ARE FROM ROMANIA, YOU ARE MY FRIEND!

Skiathos este o insula mica in Marea Egee care apartine Greciei. Face parte din grupul insulelor Sporade. Se afla aproape de Skopelos si consta dintr-un oras principal Skiathos si comunele Koukonaries, Kanapitsa, Vromolinos si Troullos. Se poate ajunge cel mai bine cu avionul – sunt agentii care pun la dispozitie Charter o data pe saptamana – costa 750 de euro transportul si cazarea. Pista e foarte scurta dar pana acum n-au fost incidente, poate doar emotii. A patit-o colegul Donovici din Protv, http://dono.ro/intoarcere-emotionanta. Insula are peste 70 de plaje iar orasul este un port care gazduieste navele mici si de unde se ia feribotul spre Skopelos, Volos, Agios Konstantinos si restul Greciei. Intre plajele care fac senzatie se numara Kukunaries – e in primele zece din Europa in ce priveste nisipul – si Lalaria – acolo se ajunge numai in anumite zile cand vremea permite acest lucru – costa 25 de euro de persoana – include si un tur al pesterilor – Dark Cave, Blue Cave etc – sunt de fapt scobituri in malul stancos si practic nu e nimic de vazut, dar plimbarea merita banii fara discutie.
Temperatura se duce la 38 – 40 de grade lejer. Nu e indicat sa mergi in Skiathos daca ai probleme din cauza caldurii sau daca esti alcoolic. Risti sa mori. In fine, o data ajuns si cazat, poti inchiria masina, bicicleta sau ATV – pleaca de la 25 de euro dar sa nu va treziti in penultima zi ca vreti asa ceva – nu se dau decat pe cel putin doua zile. N-ai nevoie de carnet decat pentru masina, iar pretul se poate negocia. Chiar ai dezamagi daca nu negociezi pentru ca la greci e sport national, adica o fac din placere. Poti ajunge lejer cu masina, ATV-ul sau bicicleta oriunde pe insula, mai putin Lalaria. In Skiathos poti sa si bei si sa te urci la volan pentru ca nu te intreaba nimeni nimic. De altfel, nici nu am vazut politie. E drept ca nici accidente. Daca esti pe low-budget, poti sa te plimbi intre statiuni si plaje cu autobuzul – o rata de culoare verde care vine la ora fixe – adica din 15 in 15 minute – programul se respecta – un circuit complet al statiunilor costa 3 / 4 euro – daca mergi doar o statie platesti 0,3 euro, iar taxatoarea sau taxatorul are intotdeauna rest sa-ti dea. Autobuzele circula pana la ora 24.00. Indiferent in care statiune te cazezi, ai la dispozitie un super-market in apropiere – branza costa 5,6 euro, rosiile vreo 3, berea 1 euro Mithos si 2 Amstel (la taverna sau la carciumile de pe plaja iti ia cam 3 – 5 euro). Ouzo la super-market e vreo 10 euro sticla. Vinul e mai ieftin – 5 – 7 euro dar e foarte bun. Daca nu esti pe all-inclusive (ceea ce nu recomand) poti manca lejer la taverne. O musaca ( atentie ei pun accentul pe SA, parca ar fi chinezi) costa aproape 10 euro. O salata greceasca 5, mielul care este crima si pedeapsa 10, ouzo 5 euro, iar berea cam tot asa. Mielul si musacaua sunt niste feluri de mancare foarte periculoase. Poti manca si fructe de mare – tot pe la 7 – 9 euro, dar gasesti si paste geniale si alte perversiuni culinare. Nu gasesti ciorba sau supa. Desi teoretic se servesc seara, nu vei gasi decat daca ai noroc asa ceva la taverne sau carciumi. Primul lucru care m-a izbit dupa ce ne-am cazat si am dat un tur pe plaja sa vedem care e treaba sa fost – in Trullos, una dintre statiuni – prietenia chelnerilor. Veneam de pe plaja cand doi chelneri de la o taverna aflata chiar pe plaja au inceput sa ne faca cu mana. Initial am crezut ca saluta pe altcineva. Ulterior un gand infiorator mi-a trecut prin minte referitor la consoarta – adica, de unde te stiu, fa, astia pe tine? Ca pana la urma sa ma prind ca ei asa fac cu toata lumea – dupa ce ne-am apropiat ne-au spus foarte repede ce putem sa mancam si sa bem la ei(sunt platiti la numarul de client pe care ii aduc si pe care ii servesc). Rapid – un ouzo, un Mythos si doua salate grecesti – cum eu aveam nevoie de alcool dupa primul zbor cu avionul din viata mea si cum nu mancam – Padelis – chelnerul m-a intrebat imediat daca nu mi-e foame – i-am explicat cum sta treaba si dupa ce i-am lasat si un euro bacsis, a devenit prietenul nostru, ghidul si confidentul nostru…si mai avea putin si devenea si salvatorul meu cand m-am aventurat cu barca in larg. Daca vaslesti prea departe, chelnerii anunta salvamarul. In drumul meu spre o insulitza cu barca de cauciuc Explorer pe care am achizitionat-o de la super-market – 25 de euro, m-am trezit cu o barca cu motor langa mine, iar cel care o conducea ma privea insistent – ajunsesem prea in larg – i-am facut semn ca totul e in regula dar a ramas in zona. M-a impresionat atata atentie si…. nu am traume din copilarie. Iar in ce priveste bacsisul, englezii care sunt peste tot acolo nu lasa nimic, nu-si cumpara nimic in general, mananca foarte putzin si dau bani doar pe sezlonguri – 5 euro pe zi. Fabulos a fost momentul in care la o carciuma in oras – se cheama Niko – chelnerul care era de fapt si patron mi-a facut o surpriza pe care nu are cum sa ti-o reserve Romania. Aveam de platit 19 euro si ceva – mancasem si bausem – acel ceva a ramas din partea casei dupa ce patronul – chelner m-a vazut ca ma scotoceam de maruntisi – si mi-a spus – no need, you are from Romania, you are my friend. Mancarea a fost foarte buna, la fel si bautura, in caz ca va gandeati ca era un dar de la greci. Plajele din Skiathos iti ofera tot ce vrei – inclusiv locuri ne-umblate unde poti face dragoste pe stanci in timp ce valurile iti umbla pe la fund – Hidden Beach este intre Kukunaries si Trullos dar trebuie sa fii atent pentru ca indicatorul este intr-adevar hidden, iar drumul este si el ascuns. Excursiile se organizeaza din port – poti merge pe insulele din zona, in Lalaria care e tot pe Siathos dar nu se poate ajunge decat pe apa si este spectaculos, in Castro – orasul vechi, acum o ruina interesanta – si costa in jur de 25 de euro de persoana. Pentru cei care vor shopping, orasul Skiathos este plin de magazine – de la suveniruri – un steag al Greciei costa 5 euro, la fel si o cana imprimata cu Skiathos - pana la tricouri imprimate pe loc – o sedinta de shopping rezonabila te poate duce la 100 de euro. Bugetul pe sapte nopti, in afara de avion si cazare care sunt in jur de 750 de euro doua persoane, merge la 1000 de euro. In Kukunaries se practica sporturi nautice – 50 de euro si tot atat costa si o hidro-bicicleta, dar poti negocia. Nu trebuie ratat un restaurant din oras – se numeste Wind mill si este dotat pe langa o bucatarie absolute senzationala si cu un balcon de unde vezi noaptea tot orasul. Poti sa faci rezervari cu 3 luni inainte pentru o cina romantica – balconul este foarte mic, are o singura masa si doua scaune. Servirea este ireprosabila. http://www.holidaypress.com/skiathos-restaurants.htm . In Skiathos se vorbeste engleza dar e bine de stiut ca Buna seara se spune Kalinihta, iar buna ziua Kalimera, parca. Le inveti repede pentru ca e bine sa intrebi, din respect. In ce priveste istoria, nu ai ce sa gasesci pe Skiathos – Socrate nu mergea cu all-inclusive. Totusi, se spune ca numele insulei a fost dat de primii locuitori pentru ca acestia ar fi ramas blocati din cauza umbrei pe care o dau copacii – pinii. Se intampla in perioada pre-elenica. Primii care au ocupat insula au fost cretanii, urmati de micenieni. A fost o baza excelenta in timpul razboiului persan pentru atenieni. In anul 404 inainte de Cristos insula a devenit independenta si autonoma. Prin anul 200 dupa Cristos insula se afla sub autoritatea romana, timp in care piratii faceau ce voiau in zona. Prima biserica inchinata noii religii a fost construita prin 530 dupa Cristos. In secolul 7, piratii sarazini au inecat in sange arhipelagul Sporade si nici Skiathosul nu a scapat de masacru. In anul 1538 piratul turc Barbarossa a cucerit insula si a pus-a sub dominatie turceasca. Abia la inceputul secolului 19, locuitorii au inceput sa dezvolte turismul si tot atunci a devenit Skiathosul bastion al luptei grecilor impotriva Turciei. Dupa revolutia din 1830, locuitorii din Skiathos au abandonat vechiul oras Castro si s-au mutat in noul oras. O strada din Skiathos poarta numele Alexandros Papadiamantis. E o strada cu magazine dar poti gasi si o casa memoriala. E vorba de un scriitor nascut pe 3 martie 1851 si care a scris cateva romane – The Imigrant – 1879 sau The Female Assasin in 1904, probabil cea mai cunoscut opera a sa. A murit pe 3 ianuarie 1911 de pneumonie. Pe stradutele din Skiathos se vorbeste foarte mult despre el pentru ca a scris aproape numai despre aceasta insula.
Update : asta a fost in vara lui 2009. Vezi si cum arata acum o excursie la Meteora, manastirile grecesti suspendate pe stanci rasarite parca de nicaieri!
Ofera flori de 8 Martie!

1. La ce hotel/pensiune aţi stat ? La ce tarif ? Aţi avut micul dejun inclus ?

Bagă nişte poze din camera de hotel.

2. Am stat la vila Alexis(noi am plecat cu aerotravel), ai o poza din camera, o sa mai pun si altele. Nu am avut mic dejun inclus dar nici nu am avut nevoie.

3. cam saracacioasa camera din hotel...gandaci ati avut?

4. din fericire, nu. Dar cantau niste greieri in pomii din jur. Destul de haios...

5. In insula Skiathos preturile sunt mai mari eu am fost pe continent la N Pori unde un apartament cu 2 camere ( un pat dublu si unu simplu in camera ) aer conditionat in fiecare camera (daca se doreste 10 euro )bucatarie mare frigider 2 balcoane m-a costat cu aerul conditionat 80 de euro pe zi.Berea la magazin la cutie este intre 0,55 si 1 euro iar la terase berea costa intre 1,5 si 3,5 euro sticla de 0.5 litri.Plaja este larga cu nisir fin parca esti la Mamaia apa nu este adanca pe zeci de metri in larg.O umbrela cu doua sezlonguri costa 6 euro si mai primesti si 2 cafe frape plus 2 ape plate de 0,5 litri.In Skiathos o umbrela cu 2sezlonguri costa 8 euro plaja nu este prea larga iar apa coboara destul de brusc.Si preturile il magazine sunt mai scumpe un tricou imprimat costa 20 de euro in N Pori 10 euro.Daca mergi cu masina in insula pretul feribotului te va face sa nu mai faci nici o excursie in afara insulei.In Skiathos se cheltuie bani mai multi ru am preferat sa fac excursii cu vaporul pe insula am fost si cu Apollon si cu Elisabeth unde spectacolul oferit de capitani merita toti banii.(35, 40 euro N PORI la insula si inapoi)

6. Am fost in Creta,dar suna bine si ce povestesti tu!Data viitoare.

7. Anonimu care a fost si cu ELISABET CRUISES si cu Apollon, nu stiu daca ai observat, dar programul de la ELISABET CRUISES e total diferit de Apollon...toti turistii se simt bine, danseaza, si nu se imbata ca pe Apollon;) spun asta din proprie experientza pt k am fost si cu elisabet cruises si cu apollon:P

8. De fapt buna seara e kalispera:D. Si app parerea mea este aceeasi,intr-adevar Apollon nu se compara nici pe departe cu Elsabet Cruises

9. Kalispera atunci! Aprobam si comentarii la comentarii! Nu stiam ce e cu Apollon si Elsabet! Lol. Simt o frustrare ca cineva n-a ajuns acolo!

10. Am vizitat Skiathos in perioada 25.08-1.09.2012 (impreuna cu sotia si baietelul).
    In ultimii ani toate vacantele noastre de vara sunt in Grecia. A fost relativ bine, dar nu merita banii dati. M-am simtit mai bine in Thassos anul trecut.