Plecarea in concediu, in Asprovalta!!!

In oferta de la Europa Tr. scria foarte clar. Traseul pana in Asprovalta include un popas de 2 ore la Salonic, de la ora 10 la 12. Zis si facut...
Ora 22.30. Parcul Izvor. Trage autocarul. Suntem pe lista. Emotionat evident intreb soferul...
-Buna seara. Merge la Salonic, nu?
-Buna seara. Nu, merge in Thassos.
-Aaa. E autocarul Europa Tr, nu?
-Da, pleaca in Thassos la unshpe...
-Si nu trece prin Salonic?
-Nu.
-Aha, si mai vine unul pentru Salonic.
-Nu, asta e autocarul Europa Tr. si merge in Thassos. Asta e singurul azi.
-Si nu ajunge in Salonic...
-Nu, unde mergeti?
-Asprovalta.
-A,nu stiu. Intrebati ghidul.
Eram pe liste. Ghidul nu era prin zona. Am vrut sa-i zic soferului...amice esti idiot dar ma simteam cu musca pe caciula ca bausem niste beri ziua...Ne urcam. Evident agitat ma gandeam ca e bine si in Thassos. Pana la urma, ghidul ne spune ca vom opri in Asprovalta, ca sa ne lase pe noi, dupa care autocarul merge in Thassos. Si Salonicul? In oferta se strecurase o tzeapa bine venita daca te gandesti ca in 2 ore apareau niste cheltuieli in Salonic. Prima oprire - Bulgaria. Intrarea la buda - juma de euro. A doua oprire - Grecia. Intrarea la buda - gratis, kk-m-as pe bulgari. Unul sforaia in dreapta. Eu nu puteam dormi. Rememoram toate stirile cu autocare romanesti implicate in accidente rutiere in strainatate. A treia oprire dupa care vine a patra la destinatie. Ghidul, o cucoana blonda ne ia in primire.
-Ati ajuns prea devreme, nu s-au facut decazarile. Citez - "carui prilej datorez venirea dumneavoastra la ora asta?" Am imbulinat-o, zice mintea mea in gandul ei. Asta ne ia la bataie. Dar na, la banii astia...(900 RON transport si cazare pentru 2 persoane). In fine camera noastra e libera. Ne cazam. Iesim sa luam excursiile. 110 euro pentru Meteora si Athos. Nu chitanta, nu nimic. Ori ghida fura Europa Tr., ori Europa Tr. fura statul. Iesim pe plaja unde ne intampina un negru care vindea genti si un popa care vorbea agitat la mobil. Doamna a gandit cand a vazut negrul - Am ajuns in rai! Genti! Eu am gandit cand am vazut popa - Am ajuns in Rai si am acoperire pe mobil! Lume multa, apa tulbure de la furtuna. S-a limpezit mai tarziu. Statiunea - o Vama Veche cu 3 super-marketuri. Berea - 0,90 euro Amstel. Alte beri - 0,70 euro. Mancarea - 5 euro salata, 4 euro pestele, 6 euro musacaua, 8 euro fructele de mare, 2 euro - carnea la cutie adusa din Romania, 0,90 euro - vinul Retzina, vinul zonei, aproape 2 euro - Kentul luat de acasa. Localnicii nu bunghesc engleza, o fericire. E plin de sarbi, polonezi si unguri, toti pe low budget. La 10 minute de Nea Vrasna e Asprovalta, plina de magazine si carciumi, raiul pe pamant si pentru barbati si pentru femei. De pe plaja poti cumpara porumb copt, vandut, evident de romani. Pe sezlong la plaja stai daca comanzi ceva - asa ca am cumparat umbrela si rogojini cu banii pe care i-as fi lasat o zi garconului cu sezlonguri. Sorry, it's the crisis.















Totusi si prima impresie conteaza. Citeste si despre prima impresie in Londra!

Comentarii

  1. ce sperati ca voi n-o sa luati teapa?!peisajele teribil de frumoase!!si plaja curata!!chiar ati fost in Rai?fara aglomeratie?asa ceva nu exista!!cum naiba e apa asa curata si albastra!!in Rai??!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru femei, Raiul e plin de genti. Asprovalta e plina de negri cu genti. Deci Asprovalta e de doua ori Raiul pentru femeile singure :). Iar apa e foarte curata cand nu e furtuna. Ca la noi, uneori...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost si eu anul trecut in Nea Vrasna. Sejurul a fost mult inferior fata de cel din insula Thassos unde am fost acum 3 ani (pe aceiasi bani). Ghinion in cea mai pura forma. Nisipul era foarte grunjos, aproape pietricele, intrarea in apa foarte abrupta si valuri, valuri, valuri, tot timpul. Oricum, vazand cat e de execrabila statiunea, in fiecare dimineata luam un autobuz pana in Stavros (5 km), apoi alt autobuz pana in Olimpiada (10 km) unde dupa niste dealuri se deschideau cele mai frumoase golfuri cu apa cristalina si turcoaz pe care le-am vazut in viata mea. Apa lina, fara valuri, curata ca lacrima, plaja izolata ca nu se ajungea numai pe jos, ocazional cate un nudist:)...a fost super. Na nu stiu daca intereseaza pecineva ce am tot scris aici dar daca se poate trage o concluzie e aceea: Grecia e superba, numai trebuie sa ajungi unde trebuie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Corect, in Grecia trebuie sa stii unde sa ajungi. Eu am fost pentru ca voiam sa vad Meteora si Athosul. Se ajunge destul de bine din Asprovalta. In rest, parca au mai facut ceva cu nisipul, e ok. Intrarea in apa e la fel de abrupta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Negrii si indienii cu posete, ceasuri, ochelari etc sunt in toate statiunile

    RăspundețiȘtergere
  6. Am fost si eu acolo...
    Ghinionul tau ca ai plecat cu autocarul!Ai auzit de booking? Si putina engleza! Cu masina e super OK! Cazarea la pensiune OK! Mancare,bautura OK! (daca nu te duci in concediu cu gandul numai la mancare..... in acest caz trebuia sa alegi Turcia ALL INCLUSIVE!!!!!!)Din Asprovalta: ai Athos (Ouranapoli)-20 min cu masina!Daca te opresti si in Stavros si Olimpiada ai niste peisaje de vis! Pt Athos te urci in salupa, faci ocolul insulei,super!!!!Kavala - 30 min pe autostrada, apoi feribotul pt Thasos! Dai ocolul insulei, te opresti la toate plajele, apa limpede, curata (dar trebuie sa ai papuci! cam cum trebuie peste tot in Grecia - altfel, din nou, de ce nu ai ales Turcia!)Salonic - 35 minute pe autostrada (sensul celalalt de Kavala)! Si uite asa, anul urmator, alegi tot Asprovalta, Nea Vrasna daca in concediu nu vrei doar cu burta LA SOARE, MANCARE, BAUTURA....

    RăspundețiȘtergere
  7. Si inca ceva f.f.f. important!!!
    Pana si casierita din LIDL stie engleza....,ca de altfel si ospatarul si vanzatoarea din supermarket! La noi pauza.....nu stiu nici romaneste corect!
    Cat despre masina - un Passat din 2002, ajunsa acolo (da, o tipa cu masina)am constatat ca nu mai merg franele cum trebuie! Sunt 4 service-uri,in oraselul ala mic. M-a costat 60 euro, PLACUTE SI DISCURI ORIGINALE (nu facaturi, ce mi-au pus la noi, inainte de a pleca!!!)si nu a vrut niciun bacsis, mi-a dat chitanta si vazand ca am si un copil cu mine s-a uitat sa am masina in regula, sa nu patim ceva!!!! Asa da, oameni!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ce Faci Cand Te Deranjeaza Copilul Vecinilor Si Vecinii

Vecini nesimtiti la bloc? Cum scapi de ei!

5 Pui De Ciobanesc Carpatin Trebuie Sa Isi Gaseasca Stapani I Poze